تذکار

______حضرت امام هادی علیه اسلام______ هر که بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد مصائب دنیا بر وی سبک آید گرچه تکه تکه شود. تحف العقول صفحه‌ی 511

تذکار

______حضرت امام هادی علیه اسلام______ هر که بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد مصائب دنیا بر وی سبک آید گرچه تکه تکه شود. تحف العقول صفحه‌ی 511

تذکار

جوانان عزیز!
کشور مال شما است، فردا مال شما است،
امروز هم مال شما است؛
بدانید شما اگر در میدان باشید،
شما اگر با ایمان به خدا و توکل به خدا حرکت کنید،
شما اگر باور به خود داشته باشید،
آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

(امام خامنه‌ای، حرم مطهر رضوی/
یکم فروردین "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل")


طبقه بندی موضوعی

دشمنی در لباس دوستی

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶ ب.ظ
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

«قالُوا یا أَبانا ما لَکَ لا تَأْمَنَّا عَلى‏ یُوسُفَ وَ إِنَّا لَهُ لَناصِحُونَ» ‏

 «أَرْسِلْهُ مَعَنا غَداً یَرْتَعْ وَ یَلْعَبْ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ‏» (سوره یوسف/ آیات 11 و 12)


(برادران نزد پدر آمدند) گفتند: پدر جان! چرا تو درباره یوسف به ما اطمینان نمی‏ کنی در حالی که ما خیرخواه او هستیم او را فردا با ما (به خارج شهر) بفرست تا غذای کافی بخورد و بازی و تفریح کند و ما  حافظ او هستیم.


معمولاً هرگز دشمنان با صراحت و بدون استتار برای ضربه زدن وارد میدان نمی‏ شوند بلکه برای اینکه بتوانند طرف را غافلگیر سازند، و مجال هرگونه دفاع را از او بگیرند، کارهای خود را در لباس‌های فریبنده پنهان می‌کنند. ‏
برادران یوسف نقشه مرگ یا تبعید او را تحت پوشش عالی‌ترین احساسات و عواطف برادرانه پنهان ساختند احساساتی که هم برای یوسف تحریک ‏آمیز بود و هم برا‌ی پدر ظاهراً قابل قبول این همان روشی است که ما، در زندگی روزمره خود در سطح وسیع با آن رو به رو هستیم، ضربه‏ های سخت و سنگینی که از دشمنان قسم خورده، از این رهگذر خورده ‏ایم کم نیست.
گاهی به نام کمک‌های اقتصادی، و زمانی تحت عنوان روابط فرهنگی، گاه در لباس حمایت از حقوق بشر، و زمانی تحت عنوان پیمان‌های دفاعی بدترین قراردادهای استعماری ننگین را بر ملت‌های مستضعف و از جمله ما تحمیل کردند.
ولی با این همه تجربیات تاریخی باید اینقدر هوش و درایت داشته باشیم که دیگر نسبت به اظهار محبت‌ها و ابراز احساسات و عواطف این گرگان خون خوار که در لباس انسان‌ها‌ی دلسوز خود را نشان می ‏دهند خوشبین نباشیم.
ما فراموش نکرده‏ ایم که قدرت‌های مسلط جهان به نام فرستادن پزشک و دارو به بعضی از کشورهای جنگ زده آفریقا اسلحه و مهمات برای مزدوران خود ارسال می‏ داشتند و زیر پوشش دیپلمات و سفیر و کاردار خطرناکترین جاسوس‌های خود را به مناطق مختلف جهان اعزام می‏ نمودند.
به نام مستشاران نظامی ‌آموزش دهنده ‏های سلاح‌های مدرن و پیچیده تمام اسرار نظامی‌ را با خود می ‏بردند، و به نام تکنسین و کارشناس فنی اوضاع اقتصادی را در مسیر الگوهای وابسته که خود می‏ خواستند هدایت می‏ کردند.
آیا این همه تجربه تاریخی برای ما کافی نیست که هیچگاه فریب این لفاف‌های دروغین زیبا را نخوریم و چهره واقعی این گرگان را از پشت این ماسک‌های ظاهراً انسانی ببینیم؟
از روز اول، بشر به اسم خیرخواهی فریب خورده است. شیطان نیز برای اغفال آدم و حوا گفت: من خیرخواه شما هستم (اعراف-21)
دشمن برای برطرف کردن سو ظن هرگونه اطمینانی را به ما ارائه می‌دهد. لذا باید فریب هر شعاری را نخوریم و از اسم‌های بی مسمی بپرهیزیم. حتی به هر برادری نمی‌توان اطمینان کرد.
انسان نیازمند تفریح و ورزش است و چنانچه در این آیه مشاهده می‌شود، قوی‌ترین منطقی که توانست حضرت یعقوب را تسلیم خواسته فرزندانش کند، این بود که یوسف نیاز به تفریح دارد، لکن ورزش و تفریح یکی از دام‌های شیطان و وسیله اغفال بوده و هست.
نه تنها دیروز بلکه امروز و حتی در آینده نیز به نام ورزش و بازی، جوانان را سرگرم کرده و خواهندکرد و آنان را از اهداف اصلی جدا و در غفلت نگه خواهند داشت، بازی‌ها را جدی می‌گیرند تا جدّی‌ها بازی تلقی شود، توطئه گران و استکبار، نه تنها از ورزش سو استفاده می‌کنند، بلکه با هر نام پسندیده و مقبول دیگری نیز، اهداف شوم خود را تعقیب می‌کنند.

بخشی از کتاب «قرآن و عصر ما»، اثر استاد قرائتی

  • ۹۳/۰۱/۳۰
  • تذکار

دشمنی در لباس دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی